Konyha, család, hagyomány

HÁZITŰZHELY

HÁZITŰZHELY

BABA MENÜ

Ötletek egy napi tipegő étrendre

2018. november 08. - Lolit

Kinövünk a bébiételekből. Amikorra a gyermek már minden étkezésre "rendes ételt" eszik, egyre nehezebb változatosat és egészségeset kitalálnom. Könnyű lenne belecsúszni a banán keksz kölesgolyó műfajba, elő is fordul, ha sok a program, és nincs is ezzel baj szerintem. Csak nem akarok benne ragadni. Átgonoltam, miket is szeret enni a csemeténk, és hogy lehet ezekből értelmesebb napi menüket összeállítani. Nem vagyok táplálkozás szakértő, és egy gyermek ízlését követem itt, a sajátomét, szóval ez nem dietetikus szakértelemmel összeválogatott menü. Mindenki a saját belátása szerint kövesse.

Reggeli: főtt tojás paradicsommal, puha kenyérrel, víz.

Délelőtt: alma, keksz.

Ebéd: sült zöldségek (sütőtök, burgonya, padlizsán, édesburgonya a Kulinarisk sütőmben gőzzel sütve, 200 fokon) hekkel, amit én a Hekkcity-ből rendelek frissen. A zöldségeket a Kotányi Parázsburgonya fűszerkeverékkel szórtam meg, virágszirmokkal van feldobva, oda vagyok érte. Ez természetesen a mi ebédünk is, nemcsak a kislányunké.

hekk_sult_zoldseg.png

Mostanában azzal szembesülök, hogy a kislányom kevés friss gyümölcsöt eszik. A banánon és az almán kívül nem igazán fogad el gyümölcsöt. Nem kóstol szilvát, körtét, szőlőt sem. Sőt, nyár végére már a barackot sem ette meg. Elgondolkodtam. Lehet, hogy a készen vett gyümölcspürékkel elrontottam, amik egyébként nagyon finomak és én is szívesen iszom meg, ha épp több van itthon. Ilyenekre gondolok, mint vegyes gyümölcspürék a Hipp-től, Kubu-tól, vagy épp a Sió, Babydream márkák. Valóban finomak, és ha sietős napunk van, nem állok neki smoothiet készíteni, vagy gyümölcsöt aprítani. Cukrozott gyümölcsleveket nem nagyon iszunk, így azt kislányunk sem kap.

Kísérleteztem. Szeretném, ha enne minden nap gyümölcsöt, ha lehet, ne mindig banánt. A friss alternatívája nálunk az aszalt gyümölcs. Már azt hiszem máshol is említettem, mennyire szeretjük az aszalt sárgabarackot, de a szilvát is. Hát most ezeket próbálom beépíteni az uzsonnába például. Így született meg a baba uzsonna tipp: ricottakrém.

turorudi_ricotta.png

Uzsonna: vaníliás ricottakrém túrórudival (Cserpes termékek), aszalt sárgabarackkal és aszalt szilvával, amiket én a közeli zöldségesnél veszek. Amíg ő mindezt felfalta, én a kedvelt kakaóbabomat eszegettem friss szilvával, na és persze túrórudival, laktózmentes verzióban.

Vacsora: sárgarépa és sütötökpüré, puha bagettel, és sietősen főzött babavirslivel, merthogy este jöttem rá, hogy aznap hús nem került a menübe.

sutotok_pure.png

Ez egy jól sikerült napja volt a kislányunknak, ami a hasát illeti. És még játszótéren is voltunk délután. Ne higgyétek, hogy minden nap ennyire változatos menüt kap a csemeténk, és egész nap a konyhában állok. Vannak ilyen meg olyan napok is. De amikor ráérünk, ő pedig nyugodt, tudok kísérletezni. :-). Gyűjtöm tovább az ötleteket, hogy írhassak még nektek. És szívesen fogadok baba menü tippeket...

A bejegyzés trackback címe:

https://hazituzhely.blog.hu/api/trackback/id/tr6114289159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása