Konyha, család, hagyomány

HÁZITŰZHELY

HÁZITŰZHELY

HA ŐSZ AKKOR CÉKLA ÉS DIÓ

Céklás süti, céklasaláta és frissen préselt céklalé

2018. október 11. - Lolit

Itt van az ősz. A cékla és dió igazi szezonja. Ti hogy eszitek a céklát? Vannak időszakok, amikor mi teljesen rákattanunk. Legalább háromféle változatban biztos nagyon szeretjük. Ezeket gyűjtöttem most ide. Az első a frissen préselt céklalé sárgarépával, almával, gyömbérrel. Még a kislányom is megissza, ha nem túl erős benne a céklaíz. A második egy egyszerű céklasaláta dióval. A harmadik pedig cékla desszert formájában. Lássuk egyenként.

image-51.png

A konyhai alapfelszereltségemhez tartozik a Bosch MES25A0 gyümölcs- és zöldségcentrifugám. Jó gép, de a tisztítása kicsit macera. Ősszel és télen gyakrabban használjuk, igazi vitaminbomba egy céklás koktél. Újabban az almát nem préselem bele, mert sajnálom a húsát kidobni, a cékla és répa léhez hozzáöntöm a készen vett 100%-os almalevet. Amúgy rengeteg féle prés létezik, újabban a lassú prések keltették fel a figyelmemet, állítólag több nedvességet képesek kipréselni a gyümölcsökből, zöldségekből. Egy jobbnak tűnő lassú prés viszont 50000 Ft körül kezdődik. Mi egyelőre megelégszünk a Bosch-unkkal.

ceklale.jpeg

A másik nagy cékla kedvencünk a diós, zöldalmás céklasaláta. Most az aktuális Good Foodban találtam egy alapreceptet, amit felturbóztam a fentiekkel. A megfőzött céklát serpenyőben pirított hagymával, bulgurral, zöldségalaplével 15 percet pároljuk, aztán további 15 percig állni hagyjuk lefedve. Sóval, borssal ízesítjük. Én szeretek a céklához sajtot enni, most camabert darabkákat dobtam rá, de kéksajttal még jobb.

cekla_sali.jpeg

És végül a céklás süti! Újra és újra visszatérő desszert nálunk. Pont amiatt került az étlapunkra, mert a zöldségcentrifugában hátramaradó zöldséget sajnáltam kidobni. Így hát belesütöttem sütibe. Eleinte egy recept alapján, de az utóbbi időben csak érzésre 4 tojással, cukorral, liszttel, darált dióval. A tetejére ganache kerül. Ez volt eleinte az alapreceptem hozzá, Országh Kitti receptje a nosalty-ról: Céklatorta csokival.  Ebben előre meg kell sütni a céklát, bevallom én ehhez lusta vagyok. A legutóbbi sütibe a répa is belekerült a centrifugából nyersen. Nagyon gyorsan elfogyott...

file-24.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hazituzhely.blog.hu/api/trackback/id/tr8314294737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása